کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

یادداشت هایی همراه با غرغر و شکوه و گلایه
... تب و هذیان
و جیغ و جادوی کلمات
و گاهی شادی هایی که این روزها دور از دسترس اند .
آدم های این جا آمیخته ای از تخیل و واقعیت اند .
گفته ها و شنیده ها و مشاهدات نویسنده که آن هذیانی که پیشتر گفتم روی بازتاب آن ها موثرند .

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

به همین کوچه قسم ...

يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۲۱ ق.ظ

 

  آفتاب سر نزده و بوی نان تازه کوچه را پر کرده و انگار مثل یک همراه دوش به دوش من می آید . از کنار چاله ها می گذرم . به نظر می آید کسی سرتاسر کوچه را شخم زده است . گلین خانم هم با خیال کاشت بذر اطلسی کوچه را از سر صبح آبپاشی می کند .

  ماه هنوز در آسمان است . خاطره ای از ذهنم می گذرد . سر به هوا چند گام برمی دارم و سکندری می خورم . همه چیز به یک آن محو می شود . کف دستانم می سوزد . زیر روشنایی چراغ سر در اولین خانه می ایستم . به کف دستانم نگاه می کنم و با ناخن دانه های سیاه شن را از زیر پوست بیرون می کشم . نَمی از خون بیرون می زند .

  راه می افتم . دوباره یادها و خاطره ها هجوم می آورند . این کوچه باغ همیشه مرا افسون می کند و بسیار دلتنگ . دلتنگی ام را نمی توانی بفهمی عزیز ! به همین کوچه قسم که باب آشنایی مان بوده و دفتر خاطرات مان !

  نان ها همه گِلی شده اند . می دانم دوباره با همان لبخند همیشگی مرا برمی گردانی . با من این کار را نکن ! بگذار کمی بیشتر در این کوچه درنگ کنم .

  گلین خانم از پشت سر داد می زند : « هیراد جان ! کجا رفتی ؟ حالت خوبه ؟ خدا بیامرزه نسترن رو ... » و صدایی که محو و کمرنگ می شود . پرچین هایی که در میان شان پیجک دویده انگار مرا تنگ در میان خود می گیرند و سینه ام را می فشارند .

   اُردک های گلین خانم با صدای " کواک کواک " به سمت نان های خیس خورده ی درون چاله های پر از آب می دوند و من هنوز در کوچه و یادها چون غریقی در میان موج دست و پا می زنم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۵
مهران مهرگان

نظرات  (۱)

 :)


پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">