کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

یادداشت هایی همراه با غرغر و شکوه و گلایه
... تب و هذیان
و جیغ و جادوی کلمات
و گاهی شادی هایی که این روزها دور از دسترس اند .
آدم های این جا آمیخته ای از تخیل و واقعیت اند .
گفته ها و شنیده ها و مشاهدات نویسنده که آن هذیانی که پیشتر گفتم روی بازتاب آن ها موثرند .

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

مرغ هرچه چاق تر ...

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۰۹ ب.ظ

   از کلاس بهداشت اصناف که برمی گشتم بعد از چهار ماه رفتم سراغ صاحبخانه ی قبلی . با اکراه و اجبار . وقتی خانه اش را تخلیه کرده بودم به بهانه های مختلف از کلید و چفت در و شیشه ی پنجره و هزار کوفت و زهرمار خانه اش را به اجبار وادار کرده بود تعویض و تعمیر کنم . ناگفته نماند تعدادی از وسایل در مدت سه سالی که من مستاجرش بودم خراب و مستهلک شده بود که وظیفه ام بود و باید تعمیر و تعویض می کردم که به بهترین شکلی که از دستم بر می آمد انجام شان دادم . ولی با این حال راضی نمی شد و هربار باز به یک چیز تازه ایراد می گرفت . مثلن توپی قفل در بالکن را عوض کرده بودم و ایراد گرفته بود که " این چرا کلیدش مثل قبلی اصل نیست ودادی از روی اون درست کردن ."

  امروز وقتی بعد از چند ماه رفتم سراغ مدیر آپارتمان تا حساب و کتاب و تسویه ی من را صادر کند در کمال تعجب دیدم هزینه سیم کشی و چراغ هالوژن اوپن آشپزخانه را که در حدود هشتاد هزار تومان شده بود به حساب من زده است . گفت فرمایش صاحب خانه بوده . در کمال خوش خیالی رفتم سراغ صاحب خانه تا بگویم همانطور که خودت هم خبر داری آن سیم کشی ایراد داشت و برقکار گفته بود: " اگر استفاده نمی کنی بی خیال شو خیلی کار می بره و باید کامل سیم کشی بشه " . اما در کمال ناباوری آقای صاحب خانه گفت : " سالم تحویل دادم ، سالم تحویل می گیرم . من که نباید از جیب خودم خرج کنم ... "

  خلاصه هر چه عجز و لابه کردم راه به جایی نبرد . گفتم من راضی نیستم چیزی که به پای من نبوده را هزینه اش را من پرداخت کنم گفت : " راضی نباش ! به من ربطی نداره ... " خلاصه از پانصد هزار تومان پولی که گرو نگه داشته بود با حساب خودش شصت هزار دست مرا می گرفت که آن را هم در میان جر و بحث آخر کار به زور گرفتم و آمدم بیرون . اما کارد می زدی خونم در نمی آمد . راست می گویند " مرغ هرچه چاق تر ماتحتش تنگ تر " .تازه داشت منت می گذاشت که من پول ودیعه ات را زود داده ام و باید شش ماه علافت می کردم .

  در راه صاحب خانه قبلی را با صاحب خانه ی فعلی مقایسه می کردم . این آقای که الان خانه اش دست من است موقع تحویل خانه یک کارتن انواع شیرآلات نو تحویلم داد و گفت : " اگه دوست داشتی شیرآلاتی که را که فکر می کنی ایراد دارن عوض کن و ...  هزارو یک عزت و احترام ." در حالیکه کارمندی بیش نیست و آقآآآآآآآآآآآآآ ی قبلی از متمول های شهر تشریف دارند !!!!

+ ببخشید خیلی زر زدم . آخه اون هشتاد هزار تومن پول زور بود . تا قیام قیامت راضی نخواهم بود .

+ :" به درک بی عرضه ! "

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۱
مهران مهرگان

نظرات  (۳)

ببین من هشت سال هشت تا صاحب خونه عوض کردم. همین فعلیه هم باس روز آخر ببینیش. دقیقا روزی که میخوای اسبابت رو ببری بیرون. زیاد خوش بین نباش
پاسخ:
راست می گی میرزا " جوجه رو باید آخر پاییز شمرد !" 
حالم ازشون بهم میخوره... این صابخونه های آشغالو میگم.... من هر جا رفتم با پول خودم آبگرمکن تعمیر کردم، موکت خریدم رنگ زدم، آخرم یه پولی دستی دادمو تخلیه کردم!!! من که نمیگذرم... درسته من برای رفاه خودم رنگ زدم یا موکت نو انداختم ولی تعمیر چاه و لوله و آبگرمکن که پای من نیست... اونم چیزایی که از اول خراب بوده!!!!
اگه خدا و عدالتی باشه باید یه جایی مشخص شه دیگه!!! :|
پاسخ:
شانس آوردم عیال خیلی تمیز و با سلیقه است و خونه ی مردم رو مثل خونه ی خودش نگه می داره و گرنه باید یک وام جعاله ای چیزی می گرفتم می دادم صاب خونه تا راضی می شد .
کلی خرج الکی برای اون خونه کردم ولی این یکی واقعن پول زور بود !
امیدوارم صاحب یک خونه ی قشنگ و دلبخواه بشی !
۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۲۲ بنیامین دهقانیان
ایشالله خودت که صاحبخونه شدی  با مستاجرت خوب تا کن! راستی ماتحت تنگ بهتره که :)))))))))))
پاسخ:
به قول معروف اجاره نشینی ، شاه نشینیه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">