کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

یادداشت هایی همراه با غرغر و شکوه و گلایه
... تب و هذیان
و جیغ و جادوی کلمات
و گاهی شادی هایی که این روزها دور از دسترس اند .
آدم های این جا آمیخته ای از تخیل و واقعیت اند .
گفته ها و شنیده ها و مشاهدات نویسنده که آن هذیانی که پیشتر گفتم روی بازتاب آن ها موثرند .

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چه خاک بر سر شده ام من ؟!

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۳۰ ق.ظ

   سرم پایین بود و در عالم داستان گم شده بودم . ذهنم درگیر جاگزینی واژه و لغت ها بود و با مداد حاصل کار ترجمه را روی کاغذ می آوردم . به خودم که آمدم ناگاه مشتری بالای سرم بود و با دیدنش سعی کردم خیلی آرام یک فرود از دنیایی به دنیای دیگر را در مقابلش به نمایش بگذارم . اما انگار موفق نبودم . یک نگاهی به ویترین یخچال انداخت و یک نگاه به متن غیر فارسی روی میز و بعد پرسید : « ترجمه می کنی ؟ » با یک حال بدی جواب دادم : « آره! » پرسید : « مگه بلدی ؟! »...  و با اصرار خواست که جمله ای را برایش همانجا ترجمه کنم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۵
مهران مهرگان

نظرات  (۶)

:) آدم متفاوت ! همینو میتونم دربارت بگم
پاسخ:
متشکرم ! اگه می گفتی " خاص " ژست مورینیو رو می گرفتم :)
یعنی چی؟ خواسته تستت نه؟ یا نه فرصت طلبیش بوده ؟ :D  و یا اینکه خواسته مطمئن بشه که باید تاسف بخوره از اینکه یه مترجم چرا باید مرغ بفروشه و یا هزار تای یا ی دیگه؟
پاسخ:
نه میرزا جان ! قیافه مون داره یواش یواش شبیه سلاخ ها می شه ! ...خدا به دور !
نه بابا ! آشنا بود . فکر نمی کرد ما چیزی بارمون باشه ! فقط فکر می کرد مثل قاطر می تونیم بار ببریم :)

دور از جون . این حرفا رو میزنی خجالت میکشیم دیگه چیزی بگیما
پاسخ:
نه بحث افتادگی و خضوع و خشوع و از این حرف ها نیست .
ذاتاً حال و احوال بروز اون نوک سوزن دانسته ها رو هم ندارم .
دارم سعی می کنم مرف فروش خوبی باشم :)

دور از جونتون این چه عنوانیه قربان؟!

خیلی باید بگذره تا یاد بگیریم دیگران رو از روی ظاهر امر قضاوت نکنیم!

پاسخ:
اول از همه باید خوشحالی خودم رو از حضورتون اعلام کنم و دوم رسم این نبود سن پطرزبورگ رو از ما بگیرید . اگه پل صراطی باشه حتمن منتظرتون می مونم :)
کاش دوباره می نوشتید !
حالا بلد هستی؟ دی:
پاسخ:
چه جورم ! به تموم زبان های مرده ی دنیا حرف می زنم . فارسی رو به زور !!!
چقدر خوبه اینجا :) هوای این صفحه خوبه :)
پاسخ:
لطف دارید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">