کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

کارناوال رزیه

یادداشت های روزانه . در خواندن اراجیف بنده خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد . لطفن مراقب سلامت روانی خود باشید!

یادداشت هایی همراه با غرغر و شکوه و گلایه
... تب و هذیان
و جیغ و جادوی کلمات
و گاهی شادی هایی که این روزها دور از دسترس اند .
آدم های این جا آمیخته ای از تخیل و واقعیت اند .
گفته ها و شنیده ها و مشاهدات نویسنده که آن هذیانی که پیشتر گفتم روی بازتاب آن ها موثرند .

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

داستان غریبی است این بی پولی ...

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳ ق.ظ

  تنها نشسته ام و به کارم فکر می کنم . هر چه فکر می کنم در این اوضاع بد اقتصادی چه کار می توانم انجام دهم که به ثروت و مکنتی برسم که زن ام از من راضی باشد و مثل امروز دائم بی پولی ام را به رُخم نکشد راه به جایی نمی برم . این آخر شبی دیگر محل سگ هم به من نمی گذاشت . می گفت : « دیگه جونم به لبم رسیده . ده سال بی پولیت رو تحمل کردم دیگه بسه، دیگه نمی تونم  ... »

  بنده ی خدا از یک جهت راست می گوید . تمام دوستان نزدیکی که داشتیم و باهم رفت و آمد می کردیم  الان به لحاظ مالی وضع شان فوق العاده خوب شده و ما برعکس روز به روز اُفت کرده ایم . طوری که وقتی پا به خانه شان می گذاریم زن و شوهر و حتی پسرمان در برابر کمبودهایی که داریم احساس بدی به ما دست می دهد .

  هر وقت سفر می روند ما در خانه ناراحتی داریم . وقتی برمی گردند همین طور . خانه می خرند . ماشین عوض می کنند و .. و ...

  خلاصه داستان غریبی است این بی پولی ...

.

.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۳
مهران مهرگان

نظرات  (۴)

استاد! میشه بپرسم با چه مقدار پول این مشکل بی پولی حل میشه؟ یعنی چقدر ماهیانه درآمد داشته باشید فکر می کنید یک مقدار آرامش پیدا می کنید؟ باز هم اگر دوست داشتی جواب بدید!
پاسخ:
کدخدای عزیز ! خوب می دونید که آرامش به پول نیست . مسئله این است که کار مناسب ام را بنا به درخواست خانواده برای مهاجرت به شهرستان از دست داده ام و الان موقعیت شغلی عیال از من بهتره و درآمدش دو برابر من شده و قصه ای که دراز است .
کدخدا شما که مظنه دست تان است و از حال ما رعیت خبر دارید . دعا کنید یک کار خوب پیدا کنم .
مسلما آرامش واقعی در ذکر و یاد خداست، پول به خودی خود آرامش بخش نیست ولی میتواند زمینه رسیدن به آرامش را فراهم کند.
مظنه ناکجا آباد با جاهای دیگر فرق می کنه، در این آشفته بازار اقتصادی اگر برنامه ای مشخص برای کسب درآمد نباشه نمیشه راه به جایی برد، ولی علی ای حال میتوان با لحاظ کردن بعضی از فاکتورها به در آمدی در حدود بین 2 تا 3 میلیون تومان در ماه رسید (بدون سرمایه گذاری مالی خاصی) هر چند که عدد شاید زیادی نباشه ولی در جایی مثل ناکجا آباد کفاف امور از جمله راضی نگه داشتن همسر را خواهد داد. امیدوارم کاری در شأن خودتان به زودی زود پیدا کنید و شب سال جدید را با آرامش پشت سر بگذارید.
پاسخ:
خدا به شما اجر بدهد کدخدا . چی می شد زمین های علی آباد بالا رو می دادید  گندم می کاشتیم . امروز شنیدم می گفتن محصول استراتژیک . گندم مگه موشک استراتژیک باشه ؟!
خب زمین های علی آباد علیا برای ارباب هست و  از کدخدایی فقط ریش سفیدش نصیبمان شده، به علت فقری که گریبانگیر خلق الله شده شنیدستم که ماکارونی هم جزء اقلام استراتژیک به حساب میاد، چون دسترسی به برنج برای همگان دیگر میسر نیست.
اینطور که ملتفت شدم بار شما با برجی دو سه میلیون مثل اینکه بار نمیشه!
پاسخ:
من شکر خوردم کدخدا ! با نصف اونم راضی ام :)
اونایی که الان پول دارن قبلا یچیزی بنام شانسم داشتن همشم به تلاش کردن نیست ... امیدوارم شانسم هم به شما هم به ما رو بیاره


+ کدخدا جانمیشه اون کاری که بدون سرمایه گذاری میشه شروع کرد و ماهی هم ٢ تا ٣ تومن عایدی داره به بنده نیز معرفی کنید... منم کم در مضیقه مالی نیستم :))
پاسخ:
واقعن به تلاش نیست . وگرنه من از شونزده سالگی مثل تراکتور کار کردم . و دور و اطرافم خیلی قشنگ دارم می بینم چه کسانی صاحب پول و سرمایه اند .چه جاهایی کار نکرده ام که با همین باندبازی ها به خاک سیاه نشسته .

+ این دو سه تومن فقط عایدی فروش تخم کفترهای کدخداست :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">